POKAŻ/UKRYJ SLIDER
 

 

MASSAWA – KOMUNIKACJA I WSPÓŁPRACA W PROJEKCIE

Project Management Institute w 2007 roku uznał Massawę za najlepsze na świecie szkolenie z zarządzania projektami (PMI Award 2007)

Massawę przeżyło już ponad 2000 uczestników szkoleń zamkniętych, otwartych i studiów podyplomowych

Gra szkoleniowa Massawa symuluje realizację złożonego projektu budowlanego (uczestnicy układają kilka tysięcy klocków Lego). Ów projekt jest jednak tłem dla zasymulowania procesów komunikacji i współpracy w grupie projektowej. Uczestnicy szybko zapominają o tym, że znajdują się na sali szkoleniowej i wchodzą w role i postawy, które reprezentują na codzień w projektach. Dzięki temu, że jest to jedynie zabawa, łatwiej jest im nabrać dystansu do popełnianych błędów i zreflektować się.

The simulation game Massawa is also available in English

Gra strategiczna Massawa” to narzędzie dla każdej firmy, która swój rozwój opiera na działaniach projektowych. Potrzeba skutecznego zarządzania projektami jest podłożem do wykorzystania warsztatu do zmiany postaw i kompetencji uczestników gry. Głównym aspektem jest zapoznanie uczestników z zasadami i możliwościami metodycznej pracy z projektami w praktyczny sposób. Jest to przede wszystkim zmiana nastawienia pracowników wobec procedur i metodyki zarządzania projektami. Stworzone przez firmę metody pracy z projektami oraz pełny zakres zagadnień około projektowych zarówno metodycznych jak i organizacyjnych stają się częścią codziennej pracy każdego członka grupy projektowej, a komunikacja w projekcie i aspekty pracy interpersonalnej – kluczowe w każdej grupie projektowej. Rozwój tych kompetencji to klucz do sukcesu projektów.

Szkolenie kierowane jest do szerokiej grupy odbiorców. W zależności od zadań realizowanych przez odbiorców będzie realizowało konkretne cele i założenia. Uczestnicy mogą stanowić zarówno grupę niepowiązanych ze sobą osób, jak również funkcjonujące zespoły projektowe. W tym przypadku efektem gry jest konsolidacja i integracja zespołu na poziomie pracy zadaniowej.

Szkolenie Massawa – komunikacja i współpraca w projekcie składa się z poniższych bloków:

  • Symulacji biznesowej
  • Wykładu
  • Cwiczeń

Korzyści
  • Zintegrowanie zespołu projektowego i przełamanie barier komunikacyjnych.
  • Zmiana postaw na proprojektowe, których podstawą jest przekonanie, że sukces i klęska projektu zależy od całego zespołu.
  • Wzrost motywacji do prowadzenia projektów.
  • Wzrost przekonania, że zarządzanie projektem to nie jest tylko biurokracja.
  • Nabycie podstawowych pojęć z zakresu zarządzania projektami, np.: zakres, koszt, harmonogram, WBS, jakość, zmiana, sponsor, ryzyko itp.
  • Poznanie środowiska realizacji projektu i wpływu udziałowców.
  • Zrozumienie optymalnego sposobu planowania projektu.
  • Poznanie cyklu życia projektu i wpływu zmian, ryzyk, udziałowców, zysku, kosztu na projekt w poszczegól- nych etapach.
  • Poznanie i przećwiczenie w praktyce technik zarządza- nia projektami: mapa udziałowców, trendy kamieni milowych, planowanie bieżące.

Symulacja biznesowa

Kiedy komandor Edward Ellsberg obejmował dowództwo nad zniszczonym portem w Massawie w Erytrei, nie przypuszczał, że to przedsięwzięcie będzie takim wyzwaniem, a jednocześnie stanie się przełomem w jego karierze wojskowej i zapewni mu awans na admirała.

Najgorętsze miejsce na Ziemii (ponad 40°C), o przeraźliwej wilgotności, gdzie nawet tubylcy muszą robić przerwy w pracy w południe.

Wielonarodowy, wielojęzykowy i wielokulturowy zespół. Zniszczona infrastruktura portu. Zbliżający się niemiecki front i brak wsparcia amerykańskiej administracji. Wszystkie te elementy sprawiły, że Massawa przeszła do historii.

 


Wykład

Wykład poprzedzający grę szkoleniową Massawa opowiada o roli planu zarządzania projektem i sposobie jego tworzenia. Charakteryzowane są też obowiązku kierownika projektu, komitetu sterującego i innych typowych ról w projekcie. Drugiego dnia przedstawiana jest technika mapowania procesów dla celów rozrysowania procesu projektowego w symulacji.

Cwiczenia

Każdego dnia przed rozgrywką uczestnicy mają zadanie zaplanować projekt w aspekcie ról i procesów komunikacji oraz współpracy, czyli mają stworzyć plan zarządzania projektem. Pierwszego dnia tworzą pierwszą wersję planu, następnie w trakcie symulacji obserwują jej powodzenie, by drugiego dnia dokonać usprawnień planu i zrealizować projekt z większym sukcesem.

Zagadnienia

 

  • Komunikacja w projekcie
  • Procesy zarządcze i wykonawcze w projekcie
  • Role w projekcie
  • Zarządzanie zmianą
  • Zarządzanie ryzykiem
  • Zarządzanie jakością
  • Planowanie i śledzenie wykonania projektu (kamienie milowe)
  • Identyfikacja wąskich gardeł

 

Kwestie organizacyjne

  • Czas trwania – 1 lub 2 dni
  • Ilość uczestników w grupie – 8-12 osób
  • Ilość równoległych grup – dowolna
  • Sala szkoleniowa – 25 m2 per grupa
  • Ilość punktów PDU – 7 za dzień szkoleniowy

 

 

 


TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuje cookies na tej stronie.