POKAŻ/UKRYJ SLIDER
 

WDROŻENIA METODYKI PROJEKTOWEJ W PRZEDSIĘBIORSTWIE

 

Głównym celem wprowadzenia podejścia projektowego jest poprawa efektywności i skuteczności podejmowanych decyzji poprzez ulepszenie procesów monitorowania i oceny wykonywanych zadań oraz osiągnięcia zamierzonych celów wraz z poprawą jakości. W przypadku przygotowania dużych projektów chodzi przede wszystkim o skoordynowane planowanie i monitorowanie postępu prac, efektywne zarządzanie ryzykiem oraz raportowanie. Wdrożenie planowania projektowego okazuje się opłacalne także ze względów finansowych. Doświadczenia ekspertów wskazują, że koszty zarządczo-koordynacyjne związane z realizacją pochłaniają zwykle 15-30 proc. łącznych kosztów każdego projektu.

Analizując korzyści wynikające z zarządzania projektowego koniecznie jest wzięcie pod uwagę sześciu wymiarów:

  • czasu
  • jakości
  • kosztu
  • zakresu
  • reducji ryzyka
  • przyszłych korzyści

Jednocześnie udaje się osiągnąć szereg korzyści niefinansowych. Należą do nich m.in.: przyspieszenie inicjowania i koordynacji projektów, usprawnienie pracy zespołów projektowych, możliwość koordynacji dużej liczby programów jednocześnie, wymiana doświadczeń czy wypracowanie procesów i procedur, które będzie można wykorzystać w ramach przyszłych dużych przedsięwzięć.

 

 

 

 

 

  

 


TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuje cookies na tej stronie.